BLOG

Categories: Vesti iz auto industrije, Volvo
sigrnosni pojasevi

Sigurnosni pojas je danas obavezna oprema svakog automobila

Pojava sigurnosnih pojava se vezuje za George Cayley, engleski inžnjer, koji je još u 19 veku izmislio preteču današnjih modernih pojaseva u automobilu.

Jedna od prvih najvažnijih stvari koje vas uče kada započnete da ulazite u automobil je vezivanje pojasa. Ovo je kako zbog vaše bezbednosti, tako i Zakona o bezbednosti u saobraćaju. Današnji automobili dolaze sa obaveznim sigurnosnim pojasevima na svim sedištima u vozilu.

U prošlosti se dešavala da neki automobili moraju opozvati svoja vozila zbog nedostatka sigurnosnog pojasa . Spisak automobila je dugačak i izdvajamo samo neke koji su popularniji. To su  Cadillac Escalade ESV, GMC Iukon, Chevrolet Tahoe i Chevrolet Suburban. Jednostavno više se ne prihvataju vozila koja nemaju sigurnosni pojas. Kako na testovima tako i u samoj javnosti. Ljudi su postali svesniji važnosti sigurnosog pojasa.

Šta je ustvari sigurnosni pojas?

Sigurnosni pojasevi su sigurnosni uređaji dizajnirani da osiguraju zaštitu vozača i prolaza od štete u slučaju nesreće ili iznenadnih i neočekivanih zaustavljanja.

Njihova funkcionalnost se ogleda u tome da spreči teže povrede i smrtne ishode prilikom udaraca ili naglog zaustavljanja. Iako sigurnosni pojasevi smanjuju šanse za smrtne slučajeve, oni to ne garantuju. Da bismo bolje razumeli šta su sigurnosni pojasevi, moramo se vratiti u prošlost.

Pojava sigurnosnih pojava u automobilu...

Volvo zvanično važi za izumitelja sigurnosnih pojaseva u autu . Čovek koji je zaslužan za izum je George Cayley. On je bio prva osoba, još u 19 veku, koja je došla na ideju da se u vozilu instalira nek vrsta sigurnosne zaštite za putnike.

Nakon toga, 1946 godine, dr C. Hunter Shelden je ideju Džordža Kejlija usvojio i otišao korak dalje. Početkom pedesetih godina prošlog veka popularna švedska kompanija Vattenfall naišla je na problem i to zbog toga što su mnogi njeni zaposleni gubili živote u automobilskim nesrećama.

Da bi rešili ovaj problem, razmotrili su brojne mogućnosti, ali nijedna nije izgledala održivo. To je bilo sve dok dvojica inženjera iz energetske kompanije Bengt Odelgard i Per-Olof Veman nisu dobili zadatak da osiguraju sigurnost službenih automobila. Tokom istraživanja, Odelgard i Veman došli su do zaključka da su dijagonalni sigurnosni pojasevi sigurni i lakši za upotrebu u poređenju sa sigurnosnim pojasevima u krilu. Ova dva inženjera pobrinula su se da svi automobili Vattenfalla budu opremljeni dijagonalnim sigurnosnim pojasevima.

Dvojica inženjera iz energetske kompanije Bengt Odelgard i Per-Olof Veman su dobili zadatak da poboljšaju bezbednost u automobilima. Napredujući sa dizajnom i idejom primećeni su od strane šefa Volvoa Gunnaru Engellauu. Gunner je zatražio savet tadašnjeg glavnog inženjera za bezbednost Volva Nilsa Bohlina o tome kako da poboljša Vattenfall-ovu inovaciju i na kraju su dobili prvi sigurnosni pojas u tri tačke.

Patentiranje i implementacija u vozilima

Prvo što je Volvo uradio kada su se dočepali dizajna kompanije Vattenfall i koncept je bio da ih patentiraju. Patentiranje je jedan od mnogih načina na koji se kompanije štite od tužbi za kršenje autorskih prava, kao i od fotokopija. Za Volvo ovo nije bio ništa drugo do kapitalizam sa savešću.

Patent je takođe obuhvatio sigurnosni pojas u tri tačke koji je napravio njihov inženjer bezbednosti Bohlin. To je značilo da je Volvo imao prednost nad svima koji žele da dodaju ove sigurnosne pojaseve svojim automobilima. Oni su, međutim, učinili patent dostupnim svima i svima. Dali su svoje dizajne konkurentima, omogućavajući usvajanje modernog sigurnosnog pojasa u tri tačke.

Volvo nikada nije kapitalizovao savremene pojaseve putem naknada za licencu ili zadržavanjem ekskluzivnosti. Samim tim, Volvo se neizmerno ponosi činjenicom koliko života su pomogli da spasu tokom proteklih godina.

Volvo se zbog svega toga hvali da je prvi razmičljao o bezbednosti putnik. I danas on važi za jedna od najbezbednijih automobila. Volvo auto delovi su takođe na ceni kao jako kvalitetni i bezbedni.

259

Categories: Hyundai, Vesti iz auto industrije
genesis cena, genesis srbija, genesis beograd

Hyundai Motors Group će ovog leta lansirati svoju premium marku Genesis u Evropi

Hyundai Motors Group će ovog leta lansirati svoju premium marku Genesis u Evropi. Predstavice se sa svojom vodećem limuzinom i SUV vozilom i tako pokusati da udje na ecropsko tržište električnih automobila koje poslednjih godina beleži najveći rast potražnje.

Hyundai Motors je 2015 predstavio svoj brend Genesis koji treba da parira najluksuznijim automobilima. Takmičenje sa brendovima ao što su Bmw, Mercedes i slični će se nastaviti na evropskom tržištu automobila.

Hyundai prestavlja model Genesis G80

Prvi model koji će Hyundai plasirati na evropskom tržištu biće potpuno električni Genesis G80. Nakon toga predviđen je dolazak još dva modela iz Hyundai fabrike. Modeli će imati nultu emisiju štetnih gasova. TI modeli će biti GV80 (SUV) i G70.

„Iako su automobili Genesis sada na nivou odmah ispod automobila Lexus na američkom tržištu, trebalo bi im vremena da se istaknu u Evropi kao luksuzni brend, s obzirom na konkurenciju među istaknutim evropskim brendovima“, rekao je Lee Seung-hvan, analitičar u Daishin Securities.

hyundai genesis, hyundai cena

Prema rečim predstavnika Hyundai Motorsa šansu na evropskom tržištu vide u tome da mogu ponuditi tržišno povoljnije cene od ostalih konkurenata u tom segmentu. Prodaja na evropskom tržištu električnih automobila se utrstrušila u prethodnoj godini. Očekivanja Hyundai Motorsa je da može uzeti dobar deo u prodaji električnih automobila u Evropi.

U prvom tromesečju prodaja automobila Genesis skočila je za 165 procenata u Južnoj Koreji. Veliki rast takođe je i i Sjedninjenim Državama gde je prodaja udvostručena u odnosu na prethodnu godinu pokazuju podaci Hyundaijeve prodaje. Brend je takođe lansiran prošlog meseca u Kini. 

161

Categories: Fiat, Vesti iz auto industrije
fiat progetto cena, fiat progetto srbija

Fiat Progetto nova uzdanica italijanske fabrike automobila.

Fiat je možda izašao sa indijskog tržišta automobila, međutim italijanska marka je prilično jaka u drugim delovima sveta, poput Latinske Amerike. Fiat je predstavio ono što naziva Progetto 363 ili Project 363. Pravo ime SUV-a biće izabrano na mreži putem javne ankete. Kaže se da Progetto 363 deli deo svoje arhitekture sa automobilom Argo. Međutim, Fiat kaže da je potpuno nova MLA platforma osnova Progetta. Ovo je jedan SUV zgodnog izgleda i bio bi savršen za Indiju u cenovnom razredu od 10-15 lak. Očekuje se da će to biti Hiundai Creta, rival Kia Seltos. Prednja svetla su LED jedinice, kao i zadnja svetla. Fiat će proizvoditi SUV u svojoj fabrici u Betimu u Brazilu. Ova nova platforma o kojoj smo ranije govorili, takođe podržava pogon na sva četiri točka, kao i hibridizaciju.

FIAT AUTO DELOVI – AKCIJSKE CENE

Unutrašnjost je veoma slična Jeep Compassu koji ovde imamo. Tu je plutajući infotainment sistem na dodir, digitalna konzola za instrumente i još mnogo toga. Očekujte bežično punjenje i Android Auto, Apple CarPlai. Sa ovim automobilom mogu se ponuditi tri opcije motora. Ovi motori mogu raditi na fleksibilnom gorivu, nečemu što Brazil promoviše. Prvo je 1,3-litarski motor koji dolazi u atmosferi, kao i u turbopunjaču. Ovaj motor postiže 101ks na benzinu i 110ks na etanolu. Sa ovim motorom nude se CVT kao i 5-stepeni ručni menjači. Snažniji turbopunjač proizvodi oko 130ks i uparen je sa hibridnim sistemom od 12V. Treći motor ovde će verovatno biti 1,0-litarski turbobenzinac koji isporučuje blizu 125ks.

Trenutno se očekuje da Jeep u Indiju dovede iteraciju kompasa sa sedam sedišta, za koju se priča da će biti imenovana Jeep Commander, početkom 2022. godine, dok se očekuje da će Citroen predstaviti prvi svoj indijski model iz programa C-Cubed kasnije ove godine. Delove za fiatove automobile mozete pronaci u nasoj ponudi.

188

Categories: Škoda, Vesti iz auto industrije
skoda fabia cena, škoda fabija Srbija

Škoda Fabia četvrta generacija čeških superminija, uskoro. Škoda je potvrdila da će nova Fabia četvrte generacije biti veća i izražajnija od odlazećeg automobila.

Škoda se priprema za lansiranje četvrte generacije Fabia superminija ovog maja. Prodaja novih Hiundaija i20 i Honde Jazz treba da počne ovog leta. Brend  je izdao neke nove najave.

Zvanične skice daju dobar pokazatelj stila nove Fabije.  Crteži prednjih i zadnjih svetala automobila tačni su odraz proizvodnog modela. I novi LED projektori i novi potpis zadnjeg svetla u obliku slova V ući će u automobil.

Škoda kaže da prelazak na novu platformu znači da će Fabia rasti „u svim dimenzijama“. Ističu da je 111 mm duža i 48 mm šira od trenutnog automobila, dok će prtljažnik biti 50 litara veći od trenutno ponuđenih 330 litara. Takođe će biti i veći unutrašnji prostor za putnike.

Nova Fabia koristiće najnoviju generaciju benzinskih motora Volksvagenove grupe. Svi motori nude kombinovanu potrošnju goriva od približno pet litara na 100 km. Ako se upari sa rezervoarom od 50 litara, umesto sa standardnim rezervoarom od 40 litara, to rezultira dometom većim od 950 km. Sve to je čini idealnom za sva putovanja ali i za gradsku vožnju.

Škoda Fabia četvrta generacija

Škoda želi da naglasi sigurnosne prednosti nove Škoda Fabia tvrdeći da su poboljšani sistemi aktivne i pasivne bezbednosti. Platforma se na testovima sudara izvodi bolje od Fabijine stare podloge PK26, a kupci će dobiti devet vazdušnih jastuka, tri sedišta i pomoć pri parkiranju.

Volksvagenov  sistem za pomoć u putovanju takođe će se prvi put pojaviti na Fabiji, donoseći sa sobom prilagodljivi tempomat, pomoć pri zadržavanju trake i opcioni sistem za otkrivanje mrtvih tačaka. Prepoznavanje saobraćajnih znakova i nova Škodina tehnologija za pomoć pri manevrisanju takođe će je odlikovati. Sistem koristi senzore za otkrivanje prepreka oko automobila, automatski aktivirajući kočnice ako je potrebno.

Fabia četvrte generacije imaće mnogo praktičnih rešenja.  Škoda Fabija dobiće 13 novih karakteristika u odnosu na automobil prethodne generacije. Strugač za led montiranog na vratima rezervoara za gorivo, par džepova za pametne telefone na naslonima prednjih sedišta, novi džep za odlaganje ispod daske prtljažnika i nova USB-C utičnica na retrovizoru, koja omogućava jednostavnu ugradnju video kamere.

Najnovije slike Fabije pokazuju da će automobil sledeće generacije izgledati vrlo slično odlazećem modelu. Njegova zadnja vrata su sličnog oblika, dok farovi imaju isti DRL potpis. Krovna linija Fabije takođe ostaje relativno visoka pozadi.

Škoda kaže da su podešavanja smanjila Fabijin koeficijent otpora sa 0,32 na 0,28, čineći novi model aerodinamički najefikasnijim automobilom u svojoj klasi.

Iznutra, nova Fabia trebalo bi da bude jedan od najprostranijih automobila u svojoj klasi – a prelaskom na Volksvagenovu MKB platformu kupci će dobiti poboljšanu zvučnu izolaciju i izolaciju buke, čineći supermini udobnijim u pokretu.

201