Volkswagen- Tesla
Utakmica Volkswagen Tesla. Da li neko zaista želi da se kladi protiv Tesle?
„Tesla je bio dominantan brend u poslednjih pet godina, ali očigledno to ne može trajati“, kaže Pete Kelli, generalni direktor kompanije za analizu LMC. Taj citat je deo izveštaja Automotive Nevs-a o LMC-ovoj analizi koja predviđa da će Volksvagen Group prestići Teslu kao najvećeg proizvođača električnih vozila na svetu do 2025. godine.
U proteklih pet godina niko nije povukao pravi potez kladeći se protiv Tesle. Ipak, čini se neizbežnim da će glavni proizvođači automobila pre ili kasnije uskočiti i preuzeti je kad prodaja električnih vozila dostigne prekretnicu. LMC očekuje da će se Teslin udeo na globalnom električnom vozilu smanjiti sa 20 procenata u 2020. na oko 10 procenata u 2025.
Pogledajte ponudu volkswagen delova u našoj prodavnici.
Prodaja električnih vozila je u porastu
Kelli kaže da će prodaja, Ford, Toyota, GM i Mercedes EV takođe porasti. Međutim, veruje da će Volksvagen pobediti prvi zbog „navale“ novih električnih vozila. Zaista, Volksvagen je izašao snažno sa svojim EV-ima, a svi se temelje na modularnom priručniku nemačkog brenda (MEB). Prvo vozilo je bio ID.3 kompaktni hečbek, koji je Volksvagen odmah prodao 54.000 jedinica u Evropi u drugoj polovini 2020. Delovi Volkswagen. Međutim, Volksvagen trenutno ne planira da ga dovede u SAD i moramo da se zadovoljimo ID.4 za sada. Tesla je u Evropi prodao 85.000 modela 3, ali ga je pobedio Renaultov Zoe EV. To Tesli daje sve lošiju sliku, ali vredi uzeti u obzir da kalifornijska kompanija već ima čitav niz vozila koja se prodaju širom sveta. Tesla i dalje ima ogromnu prednost i brzo gradi proizvodnju.
Auto delovi Volkswagen u preko 50 brendova u našem asortimanu.
Volksvagen grupa planira da izgradi ukupno 26 miliona električnih vozila do 2025. godine, uključujući ID paletu marke Volksvagen, Audijevu e-tron liniju i modele Porsche, počevši od Taicana. Taican je izašao snažno 2020. godine ispunivši cilj od 20.000 prodaje, dok je Audi prodao preko 40.000 modela e-tron.
To je sigurno fascinantna analiza, ali u ovom trenutku još uvek oklevamo da se kladimo protiv Tesle. Ako neko želi da se takmiči sa Teslom, moraće da ubrza ubrzanje i izbaci svoje automobile na svetsku scenu, a ne samo na Evropu. Tada će morati da se nadmeću u ceni dok postaju profitabilni; u suprotnom, prodaja EV-a jede profit kompanije. Tesla je takođe upravo pogodio rentabilnost svojih automobila, dok je Mercedes upravo rekao da teži profitabilnosti do kraja decenije.