Volkswagen je u prethodnom periodu bio prinuđen da otkaže smene u fabrikama zbog nedostatka mikročipova i kablova.
Snabdevanje poluprovodnicima (mikročipova) neće se normalizovati do 2024. godine. Sve najave ovog proizvođača autombila da će se to desiti dosta brže sada su se pokazale kao nemogućim. Do tada će i dalje biti strukturno nedovoljno snabdevanje, rekao je šef finansija VV grupe Arno Antlic.
Sada je već izvesno da će u budućnosti biti još odlaganja isporuka Volkswagen modela iz fabrika širom Nemačke. Podsetimo, do sada je VV grupa nekoliko puta bila prinuđena da obustavi proizvodnju u nekoliko fabrika, uključujući fabriku u Volfsburgu i fabrike električnih vozila u Cvikauu i Drezdenu u Nemačkoj, zbog nedostatka čipova.
VOLKSWAGEN DELOVI -POPUST U NAŠOJ PRODAVNICI
Predstavnici Volkswagen su rekli da će već ove godine biti olakšano snabdevanje mikročipova ali da će otežano snabdevanje potrajati sve do 2024 godine. Stabilizacija proizvodnje mikročipova se očekuje već ove godine ali se tražnja znatno uvećala. Proizvođači mikročipova pokušavaju da isporuče narudžbine sa zakašnjenjem od preko godine dana. Pretpostavlja se da će se uvećanjem proizvodnje dodtići nivo potražnje tek 2024 godine.
„Vidimo strukturnu nedovoljnu ponudu 2022. godine, koja će se verovatno donekle ublažiti u trećem ili četvrtom kvartalu“, rekao je Antlitz predstavnik VW grupe. „Situacija bi trebalo da se popravi 2023. godine, ali strukturni problem još uvek neće biti u potpunosti rešen.
Bmw kao i Volkswagen ima problema u snabdevanju mikročipova
Generalni direktor BMV Grupe Oliver Zipse dao je slična predviđanja kao u VW grupi u intervjuu za novine Neue Zuercher Zeitung objavljenom u ponedeljak.
„Još uvek smo na vrhuncu nedostatka čipova“, rekao je Zipse. „Očekujem da ćemo početi da vidimo poboljšanja najkasnije sledeće godine, ali ćemo i dalje morati da se nosimo sa fundamentalnim nedostatkom 2023.
BMW je tokom svog godišnjeg brifinga za štampu sredinom marta rekao da očekuje da će nedostatak čipova trajati tokom 2022.
Za VW grupu dodatni problem predstavlja rat u Ukrajini. Fabrike Vw koje posluju u toj zemlji prinuđene su da često zatvaraju svoje pogone ili da ne rade uopšte. To se najviše oseća u proizvodnji žičanih sklopova koje se nejvećim delom proizvode tamo. Antlic je rekao da su pojedinačne fabrike VV grupe stalno prinuđene da otkazuju smene jer dobavljač ovog proizvođača automobila u Ukrajini radi samo u jednoj smeni.
BMW DELOVI -POPUST U NAŠOJ PRODAVNICI
„Oformili smo krizni tim i, u nekim slučajevima, prebacili količine na druge proizvodne pogone istih dobavljača. Međutim, alternativne lokacije nemaju nameru da dugoročno zamene proizvodna mesta u Ukrajini. Stojimo uz naše postojeće lokacije dobavljača u Ukrajini i pružimo podršku tamo gde možemo“, rekao je Antlic.
Energetska kriza
Veliki broj fabrika koje posluju u okviru VW grupe se snabdeva i elektrana koje pokreće ugalj. „Još nismo prešli. Ali trenutno smo u procesu prebacivanja. Trenutno elektrana na ugalj i dalje radi dok gasna elektrana jača. Veoma pažljivo pratimo šta dešava se u narednih nekoliko dana i nedelja. Trenutno nismo odlučili kada ćemo konačno ugasiti termoelektranu na ugalj.“
Veliki broj fabrika koje posluju u okviru VW grupe se snabdeva iz elektrana koje pokreće ugalj. „Još nismo prešli. Ali trenutno smo u procesu prebacivanja. Trenutno elektrana na ugalj i dalje radi dok gasna elektrana jača. Veoma pažljivo pratimo šta dešava se u narednih nekoliko dana i nedelja. Trenutno nismo odlučili kada ćemo konačno ugasiti termoelektranu na ugalj.“
Iz svega ovoga možemo očekivati da nas očekuje veoma nestabilno tržište novih automobila u Evropi. Volkswagen osim snabdevanja mikročipova ima i druge probleme u proizvodnji. Nadamo se da će se proizvodnja normalizovati jer potrebe tržišta svake godine rastu.