Toyota BZ4x je prikazan na sajmu automobila u Šangaju 2021. u aprilu. Toyota je bila pionir u hibridnim vozilima. Počevši od Priusa nastavlja sa skoro potpuno hibridnom linijom u Evropi. Proizvođač automobila potpuno će se okrenuti električnim vozilima počevši od prve polovine 2022. godine.
Beyond Zero će biti podznak samo za električnu energiju. Očekuje se da će sedam bZ modela biti lansirano do 2025. Slova „bZ“ označavaju „beyond Zero“ naglašavajući Toyotine ambicije da ima pozitivan uticaj na životnu sredinu.
Toyota bz4x će biti izgrađen na namenskoj EV platformi koja se zove e-TNGA. U početku će se u Evropu uvoziti iz Japana.
U početku će Toyota bz4x verovatno biti proizveden u malim količininama. To je zato što će Toyota RAV4 kompaktni SUV, sa svojim hibridnim pogonima, pomoći marki da ispuni standarde emisije izduvnih gasova Evropske unije u narednim godinama.
Prerano je za projekciju obima prodaje za bZ4x za 2023. godinu. Prema istraživanju tržišta RAV4 je bio peti u segmentu kompaktnih SUV vozila sa 91.014 prodatih u Evropi. Bio je odmah iza drugog Tojotinog modela, nešto manjeg krosovera CH-R u kupe stilu, sa 101.910. U segmentu je prednjačio Volksvagen Tiguan sa 136.616 prodaja.
Potpuno električni učesnici u segmentu trenutno uključuju VV ID4, Tesla Model I i Ionik 5. Renault je među proizvođačima automobila koji planiraju da predstave potpuno električni kompaktni SUV u narednih nekoliko godina.
Toyota BZ4X je razvijen zajedno sa Subaru -om, koji je 20 odsto u vlasništvu Toyote. On koristi Subaru-ovu tehnologiju pogona na sve točkove kako bi ponudio ono što Toyota tvrdi da je „najbolja u klasi mogućnosti pogona na sve točkove“. Subaru je rekao da će u narednih pet godina lansirati sopstvenu verziju automobila.
TOYOTA BZ4X PROMOCIJA I CENA
Tehnički ovo nije Toyotino prvo električno vozilo u Evropi. Mirai sedan koristi vodonične gorivne ćelije za proizvodnju energije za pogon elektromotora. Toyota je dugo bila zagovornik snage vodonika, čak i kada su se drugi proizvođači automobila fokusirali na pogone na baterije.
Toyota očekuje da će polovina njene prodaje u Evropi do 2030. godine biti vozila sa nultom emisijom, što znači oko 700.000 do 750.000 vozila u regionu, uključujući Rusiju, Tursku i zemlje bivšeg Sovjetskog Saveza.
Toyota ima šest pogona za montažu u svom evropskom regionu, u Češkoj, Francuskoj, Portugalu, Rusiji i Velikoj Britaniji. Oko 70 odsto prodaje u regionu se tamo proizvodi.