Škoda Fabia četvrta generacija čeških superminija, uskoro. Škoda je potvrdila da će nova Fabia četvrte generacije biti veća i izražajnija od odlazećeg automobila.
Škoda se priprema za lansiranje četvrte generacije Fabia superminija ovog maja. Prodaja novih Hiundaija i20 i Honde Jazz treba da počne ovog leta. Brend je izdao neke nove najave.
Zvanične skice daju dobar pokazatelj stila nove Fabije. Crteži prednjih i zadnjih svetala automobila tačni su odraz proizvodnog modela. I novi LED projektori i novi potpis zadnjeg svetla u obliku slova V ući će u automobil.
Škoda kaže da prelazak na novu platformu znači da će Fabia rasti „u svim dimenzijama“. Ističu da je 111 mm duža i 48 mm šira od trenutnog automobila, dok će prtljažnik biti 50 litara veći od trenutno ponuđenih 330 litara. Takođe će biti i veći unutrašnji prostor za putnike.
Nova Fabia koristiće najnoviju generaciju benzinskih motora Volksvagenove grupe. Svi motori nude kombinovanu potrošnju goriva od približno pet litara na 100 km. Ako se upari sa rezervoarom od 50 litara, umesto sa standardnim rezervoarom od 40 litara, to rezultira dometom većim od 950 km. Sve to je čini idealnom za sva putovanja ali i za gradsku vožnju.
Škoda Fabia četvrta generacija
Škoda želi da naglasi sigurnosne prednosti nove Škoda Fabia tvrdeći da su poboljšani sistemi aktivne i pasivne bezbednosti. Platforma se na testovima sudara izvodi bolje od Fabijine stare podloge PK26, a kupci će dobiti devet vazdušnih jastuka, tri sedišta i pomoć pri parkiranju.
Volksvagenov sistem za pomoć u putovanju takođe će se prvi put pojaviti na Fabiji, donoseći sa sobom prilagodljivi tempomat, pomoć pri zadržavanju trake i opcioni sistem za otkrivanje mrtvih tačaka. Prepoznavanje saobraćajnih znakova i nova Škodina tehnologija za pomoć pri manevrisanju takođe će je odlikovati. Sistem koristi senzore za otkrivanje prepreka oko automobila, automatski aktivirajući kočnice ako je potrebno.
Fabia četvrte generacije imaće mnogo praktičnih rešenja. Škoda Fabija dobiće 13 novih karakteristika u odnosu na automobil prethodne generacije. Strugač za led montiranog na vratima rezervoara za gorivo, par džepova za pametne telefone na naslonima prednjih sedišta, novi džep za odlaganje ispod daske prtljažnika i nova USB-C utičnica na retrovizoru, koja omogućava jednostavnu ugradnju video kamere.
Najnovije slike Fabije pokazuju da će automobil sledeće generacije izgledati vrlo slično odlazećem modelu. Njegova zadnja vrata su sličnog oblika, dok farovi imaju isti DRL potpis. Krovna linija Fabije takođe ostaje relativno visoka pozadi.
Škoda kaže da su podešavanja smanjila Fabijin koeficijent otpora sa 0,32 na 0,28, čineći novi model aerodinamički najefikasnijim automobilom u svojoj klasi.
Iznutra, nova Fabia trebalo bi da bude jedan od najprostranijih automobila u svojoj klasi – a prelaskom na Volksvagenovu MKB platformu kupci će dobiti poboljšanu zvučnu izolaciju i izolaciju buke, čineći supermini udobnijim u pokretu.