Audi i Formula 1 su nikad bliži. Audi je objavio da je „blizu cilja“ u svojim razmatranjima o ulasku u Formulu 1 u pismu napisanom upravnom telu ovog sporta, FIA. Kaže se da Audi ili njegova matična firma Porše pripremaju veliku najavu u motosportu u narednim mesecima.
AUDI F1
Nakon mnogo godina glasina, Audi ili Porše bi mogli da se spremaju da objave ulazak u (F1)Formulu 1 – vrhunac motosporta na globalnom nivou. Volksvagen grupa procenjuje prijave za Audi i Porše od 2026. godine, kada su planirane velike promene pravila kako bi se uveli novi, ekološki svesniji pogonski agregati i značajno smanjili troškovi takmičenja. Kao rezultat toga, uključen je u diskusije o novim tehničkim propisima, uključujući obnovljeni fokus na korišćenje održivih goriva i više električne pomoći.
U pismu upućenom odlazećem predsedniku FIA Žan Tod, izvršni direktor Audija Markus Duesman i Oliver Hofman, šef tehničkog razvoja, napisali su: „Nedavno smo videli da je dostignuta još jedna prekretnica – prvi nacrt tehničkih, sportskih i finansijskih propisa. Verujemo da sadrži zadovoljavajuća rešenja za sve ciljeve“, navodi se u pismu”. „Radujemo se saradnji sa [FIA] kako bismo završili ovaj važan proces i potvrdili naš ulazak u Formulu 1 početkom sledeće godine. Audi je tako najavio da je F1 blizu.
U pismu se dalje ističe da svaku odluku o ulasku u sport i dalje mora odobriti nadzorni odbor Volksvagen grupe, ali dodaje: „Radujemo se što ćemo raditi sa vama i vašim timom, da završimo ovaj važan proces i potvrdimo naše Ulazak u Formulu 1 početkom sledeće godine.”
AUDI AUTO DELOVI U NAŠOJ PONUDI
Nema vesti o tome da li bi i Porše mogao da se takmiči, ili da li će Volksvagen grupa umesto toga odlučiti da uđe samo u Audi, u onome što bi se naplaćivalo kao okršaj sa najvećim rivalom Mercedesom. Nejasno je i da li će Volksvagen grupa kupiti postojeći tim ili će napraviti sopstveni automobil i tim od nule. Međutim, iako je Meklaren priznao pregovore sa Audijem u „ranoj fazi“, rekao je da su i drugi potencijalni partneri u razgovorima sa njim, sa ciljem ulaganja ili u trkački tim ili u celu grupu kompanija.
Alternativno, brendovi Audi ili Porše bi mogli da se pridruže F1-Formuli 1 kao dobavljač motora, verovatno preko Meklarena (kako se ranije pričalo) ili Red Bula (koji verovatno traži sponzora za svoj postojeći program motora, nakon odlaska Honde ove godine). Argumenti za ovakvo razmišljanja je Porscheovo nedavno interesovanje za sintetička goriva i motore sa unutrašnjim sagorevanjem koji se trenutno koriste u bolidima Formule 1. Dok je Porše upravljao fabričkim timom Formule 1 između 1957. i 1962. – a kasnije je proizvodio motore za Meklaren – Audi se nije takmičio u F1 u posleratnoj eri. Međutim, Audi ima dugu istoriju u trkama izdržljivosti, a njegov prethodnik Auto Union je bio dominantan u predratnim trkama za Veliku nagradu.
Poručite delove za Vaš Audi u našoj online prodavnici. Trenutni popust na Audi delove iznosi 38%. Pozovite još danas i ostvarite popuste.